توی این مقاله میخوایم بهتون بگیم در چه شرایطی خرید کتاب دست دوم در محل انجام میشه و در واقع چطوری میشه که ما برای خرید کتاب دست دوم درب منزل حاضر می شیم.

کتابلازم علاوه بر فروش کتاب دست دوم، در زمینه خریداری کتاب دست دوم هم فعالیت داره. قبلاً راجع به نکات اساسی در فروش کتابخانه شخصی صحبت کردم. سنت خرید کتابخانه شخصی و فروش اون می تونه به گردش بیشتر کتابها کمک کنه و چه بسا کتابهایی توی زیر رمین یه خونه ای داره خاک می خوره، وارد چرخه بازار بشه و به دست علاقمندای کتاب برسه. خصوصا کتابهای قدیمی و کمیاب که دسترسی مخاطبان و علاقمندان به اونا محدوده. از طرف دیگه سود حاصل از خرید و فروش کتابخونه شخصی که یکی ازجذابیتهای کار ما هست، این انگیزه رو در ما ایجاد می کنه که کتابخونه های خوب رو بتونیم پیدا کنیم.

کتابخانه شخصی چیه؟

خوب اول لازمه که ببینیم اصلا کتابخونه شخصی چیه و کی باید با کتابلازم تماس بگیرید.

اول از همه در مورد تعداد کتابا باید بگیم که همونطور که از اسمش پیداست، تعداد کتابا باید به اندازه ای باشه که حداقل یه کتابخونه کوچیک رو پر کنه. از نظر عددی شاید کمترین میزانی که بشه بهش گفت کتابخونه، 100 جلد کتاب باشه.

از لحاظ محتوایی البته شاید بشه به مجموع کتابهایی در همه موضوعات گفت کتابخونه شخصی. ولی از اونجایی که بحث ما الان در زمینه خریداری کتاب در محل توسط کتابلازم هست، باید بگیم و تاکید کنیم ما فقط در زمینه کتب غیر درسی و غیر دانشگاهی و در موضوعات ادبیات، تاریخ، فلسفه، هنر و روانشناسی فعالیت داریم.

مراحل خرید کتابخانه شخصی شما

خوب حالا اگه از لحاظ عناوین و تعداد کتابها، با ویژگی های بالا متناسب بودن، فقط چنتا کار ساده باید بکنین:

  1. ابتدا با شماره های 0522 7792 – 021 یا 6038 699 0919 یا 6884 438 0919 تماس بگیرید.
  2. کارشناس ما چند سوال از شما می پرسه و اگر تشخیص بده موضوع و تعداد کتاب ها مناسب کتابلازمه، از شما میخواد عکس کتابها رو ارسال کنید. عکس کتابا باید طوری باشه که حداقل 20 – 30 کتاب در هر عکس مشخص باشن. اگه کتابا داخل قفسه هست، از هر قفسه جدا عکس بگیرید. اگه روی زمین یا توی کارتن هستن، 30 تا کتاب بذارید روی هم و از عطف عکس بگیرید.
  3. عکس ها رو بررسی میکنیم و اگر عناوین و موضوعات مناسب باشه، قیمتگذاری توسط کارشناس انجام میشه.

عکسا بهتره به یکی از دو شکل زیر باشه.

چه زمانی خرید کتاب درب منزل انجام میشه؟

ببینین دوستای عزیز، اینکه ما میگیم خرید کتاب دست دوم درب منزل به این معنی نیست که هرکی باهامون تماس بگیره ما بدو بدو میریم درب منزلش. روشهایی هست که ما قبل از مراجعه به محل میتونیم کتابا رو ببینیم و بررسی کنیم. فقط زمانی مراجعه به محل انجام میشه که مراحل بالا طی بشه و احیانا توافقات اولیه روی قیمت انجام شده باشه. معمولا مراجعه برای خرید کتاب دست دوم در محل برای جمع آوری کتابها انجام میشه.

 

در چه شهرهایی خرید کتاب در محل انجام میشه؟

در تهران جمع آوری کتابها معمولا توسط ما انجام میشه و با مراجعه به درب منزل شما کتابخانه شخصیتون رو جمع آوری میکنیم. ولی ممکنه تعداد کتابهاتون به قدری باشه که جمع آوریش برای ما ممکن نباشه. در این صورت زحمت تحویل به انبار با خودتون هست. توی خیلی از سایتا میبینیم که نوشته شده خریدار کتاب دست دوم در تهران، خریدار کتاب دست دوم در رشت، خریدار کتاب دست دوم در اصفهان و … چنین شعارهایی بیشتر به منظور هدایت کردن شما به سایت ها یا تماس گرفتن هست. هیچ عقل سلیمی حکم نمیکنه که ما برای خرید مثلا 200 جلد کتاب از تهران به شیراز بریم. هیچ کتابفروشی دست دومی نداریم که حتی دو تاشعبه توی دو شهر مختلف داشته باشه چه برسه به اینکه در کل ایران شعبه داشته باشه.

اگر در شهری بجز تهران هستید و حداقل 100 جلد کتاب دارید، بازم میتونید با کتابلازم تماس بگیرید. در اینصورت تمامی توافقات تلفنی انجام میشه و کتاب ها رو برامون ارسال می کنید. بعد از بررسی کتابها مبلغ به حسابتون واریز میشه. البته اگر تعداد کتابها بیش از 1000 جلد باشه برای خریدشون مراجعه میکنیم به شهر شما.

خرید کتابخانه شخصی در محل